Click "Block Editor" to enter the edit mode. Use layers, shapes and customize adaptability. Everything is in your hands.
create your own block from scratch
In the 1920s, the Scientific Movement in education looked for tests to measure students' achievement to aid in curriculum development. Teachers and educators had long known that readers, especially beginning readers, should have reading material that closely matched their ability, to help improve their reading skill. University-based psychologists did much of the early research, which was taken up later by publishers of textbooks.[6]
Educational psychologist Edward Thorndike of Columbia University noted that in Russia and Germany teachers were using word frequency counts to match books with students. Word skill was the best sign of intellectual development and the strongest predictor of reading ease. In 1921, Thorndike published his Teachers Word Book, which contained the frequencies of 10,000 words.[21] It made it easier for teachers to choose books matching the reading skills of their class. It also laid down the basis for all research to come on reading ease.
Until computers came along, word frequency lists were the best aids for grading the reading ease of texts.[22] In 1981 the World Book Encyclopedia listed the grade levels of 44,000 words.[23]
В 1920-х годах научное движение в сфере образования заинтересовалось тестами для оценки достижений учащихся, которые помогли бы в разработке учебных программ. Учителя и воспитатели давно знали, что читатели, особенно начинающие, должны иметь материал для чтения, который полностью соответствовал бы их способностям, чтобы улучшить свои навыки чтения. Университетские психологи провели большую часть ранних исследований, которые позже были продолжены издателями учебников.[6]
Психолог-педагог Эдвард Торндайк из Колумбийского университета отметил, что в России и Германии учителя используют показатели частотности слов, чтобы подбирать книги для учащихся. Умение составлять слова было лучшим признаком интеллектуального развития и самым сильным показателем легкости чтения. В 1921 году Торндайк опубликовал свой сборник слов для учителей, в котором содержались частотные характеристики 10 000 слов.[21] Это облегчило учителям выбор книг, соответствующих навыкам чтения их класса. Это также заложило основу для всех исследований, посвященных легкости чтения.
Пока не появились компьютеры